Epoch Times: "Sebaupálenie" na Námestí nebeského pokoja je v skutočnosti podvod

 John Nania, Epoch Times, 20. januára 2005

New York - Námestie nebeského pokoja bolo v roku 1989 dejiskom zosadenia zosnulého Zhao Ziyanga. Rovnaké prostredie bolo len pred štyrmi rokmi dejiskom pre ďalší temný deň v čínskej histórii.

23. januára 2001 sa podľa všetkého malá skupinka ľudí upálila. Štátom vedená spravodajská agentúra Xinhua ohlásila tento incident neobvykle rýchlo, prehlasujúc, že upálení sú praktizujúci duchovnej praxe Falun Gong.

Avšak dôkazy ukazujú, že tento incident bol zinscenovaný a jeho zámerom bolo obrátiť verejnú mienku proti skupine, ktorú už prenasledovali za jej presvedčenie.

"Médiá, vrátane hlavných médií na západe, často uvádzali ako fakt, že sebe-upálení boli praktizujúcimi Falun Gongu," hovorí Levi Browde, hovorca informačného centra Falun Dafa, "pričom jediné 'fakty', ktorými sa môžu podoprieť, sú správy vyrobené na pokyn čínskeho ministerstva propagandy."

NGO (nevládne organizácie) objavili široko otvorené diery v príbehu, ktorý propagovala Xinhua. Vykonali obrázok po obrázku analýzu oficiálneho videozáznamu, ktorý bol opakovane vysielaný v TV krátko po incidente a preskúmali nezrovnalosti vo verbálnych vyhláseniach a spravodajstve, ktoré robili oficiálne médiá a komunistická strana.


Rekonštrukcia záberov "sebeupálenia", ktorá ukazuje, že Liu Chunling bola udretá do hlavy ťažkým predmetom

"Tento zinscenovaný incident je presne v súlade s krvavou tradíciou hanebných lží komunistickej strany," hovorí John Law, prezident NGO Svetovej organizácie na vyšetrovanie prenasledovania Falun Gongu (WOIPFG).

"Zorganizujú propagandu a neustále ju opakujú, aby podporili kampaň prenasledovania. Stalo sa to s kapitalistami v 50-tych rokoch, intelektuálmi počas Kultúrnej revolúcie a študentami - z ktorých sa stali nepriatelia štátu - v roku 1989. Strana vyrába a vymýšľa si, aby podnecovala nenávisť v čínskej populácii voči niektorej spoločenskej skupine."

Rozpory vo videozázname

Analýzy z mnohokrát oceneného dokumentárneho filmu Falošný Oheň od televíznej stanice NTDTV (TV Novej Tang dynastie) našli v zázname, ktorý bol vysielaný v Číne po incidente, mnoho dier.

Jedna videosekvencia pri spomalenom prehrávaní ukazuje, že jedna zo žien, Liu Chunling - ktorá podľa príbehu od Xinhua vraj umrela na následky popálenín - v skutočnosti dostala tvrdý úder do hlavy niečím, čo vyzerá ako železná tyč, ktorú držal muž vo vojenskom kabáte. Okamžite po údere sa zvalila na zem a najpravdepodobnejšie na následky úderu umrela.

Okolo Wang Jingdonga, jedného z domnelých upálených, je hneď niekoľko nezrovnalostí. Dlho po incidente čínska štátne televízia robila rozhovor s mužom označeným za Wang Jingdonga. Avšak porovnanie čŕt tváre v ich filmovom zázname so záznamom zo scény Námestia nebeského pokoja ukazuje, že tento muž sa líši od upáleného muža. Technológia na identifikáciu podľa hlasu tiež potvrdila, že išlo o dve rôzne osoby.

Médiá preverujú tvrdenia

Reportér CNN bol na mieste počas začiatku incidentu, avšak okamžite bol zadržaný a jeho film a fotoaparát boli zabavené. Na začiatku Xinhua široko vyhlasovala, že záznam pochádza zo CNN. Avšak vedúci produkcie správ CNN, Eason Jordan, bol v novinách Washington Post citovaný, že "záznam použitý v správach čínskej televízie nemohol pochádzať z videozáznamu CNN, pretože kameraman CNN bol zadržaný takmer okamžite potom, ako sa incident začal."

Denník Post tiež navštívil rodné mesto jednej zo žien a na základe vykonaných rozhovorov prišiel k záveru, že je nepravdepodobné, že by bola praktizujúcou Falun Gongu.

Organizácia Medzinárodného vývoja vzdelávania dosvedčila pre OSN v Ženeve už v roku 2001, že "dostali sme videozáznam tohto incidentu, ktorý podľa nášho názoru dokazuje, že táto udalosť bola zinscenovaná vládou."

Mnoho západných médií však nekriticky pokračuje v šírení správ z čínskej strany, že išlo o praktizujúcich Falun Gongu.

Napríklad tlačová agentúra Reuters vo svojom kalendári "histórie tohto dňa" pripisuje tento incident Falun Gongu ako nepochybný fakt.

"Tieto mediálne organizácie - a hovoríme tu o mnohých západných médiách," hovorí Browde, "sa správali ako hlásne trúby propagandy čínskeho režimu pri šírení výmyslov a nenávisti po svete. Povedal by som, že toto nie je niečo, na čom by sa mala chcieť zúčastňovať nejaká zodpovedná mediálna organizácia."

"Všetky dôkazy poukazujú na to, že v tomto prípade komunistická strana klame," hovorí Jaw z WOIPFG. "Každý, kto cituje správy komunistickej strany bez uvedenia dôkazov je dosť nezodpovedný."

Analýza videozáznamu z incidentu v spomalenom behu sa nachádza na:
http://www.faluninfo.net/

Zdroj: http://english.epochtimes.com/news/5-1-20/25850.html

Pin It
© Copyright Slovenská Asociácia Falun Gong 2019.

Search